Především si dovoluji připomenout, že se ve skutečnosti pod flešováním konzoli rozumí "pouze" náhrada firmwaru DVD-mechaniky za takový, který mu umožní pracovat s vypálenými disky. "Pouze" jsem umístil do uvozovek nejen tak: je to docela riskantní procedura – jen jeden chybný krok, a na konzoli si už nezahrajete nikdy. Také bude výsledek záviset nejen na vás, ale i na použitých nástrojích, zejména na tzv. "převodníku úrovní".
V tomto článku dam Vám několik rad, jak udělat jednoduchý a dobrý převodník, který mi bezvadně slouží již několik let.
Ti, kteří se flešováním xboxů již zabývali, ví, že firmware se "navazuje" na HW-klič mechaniky. Nicméně, když sehnat na Internetu potřebný firmware a "navázat" jej na HW-klič mechaniky ve většině případů není žádný problém, zde, aby HW-klíč může být trochu složitěji.
Za prvé, pojďme si udělat pořádek s typy používaných mechanik. Do Xbox360 se instaluji 4 jejich druhy – Samsung, Hitachi, BenQ a LiteOn. Do nových konzol s HDMI výstupem se dávají pouze LiteOn, BenQ a Hitachi 79. Nejhůř na tom jsou majitelé mechanik LiteOn: bez zásahu do jejich (mechanik :) vnitřnosti získat klíč nepůjde.
V praxi to znamená, že budete muset mechaniku rozebrat a pomoci převodníku úrovní "přečíst" klíč do počítače. Jen o trošku složitěji, ale pak se k vaší pozornosti, opatrnosti a rozumění věci přidá spolehlivost právě tohoto převodníku.
V podstatě je to jen převodník úrovní TTL <=> RS-232, ale právě on v tomto případě je článkem, nejvíce zodpovědným za správné "čtení" klíče. Druhů takových převodníků je spousta, ale obecně se je dá rozdělit podle použitých součástek (tranzistor/y nebo MAX232) a způsobu napájení (přímo z COM-portu nebo externě, například přes USB). Ihned upozorňuji, že na obvody s napájením od COM-portu, kvůli jejich nedostatečné spolehlivosti a potenciálnímu riziku odpálit COM-port, ani se nebudu dívat. Dokonce i ten nejjednodušší obvod s jedním tranzistorem a napájením z USB funguje velice dobře:
Nicméně, sobě jsem si vybral a úspěšně používám schéma na základě integrovaného obvodu MAX3232, co byl speciálně navržen pro použití v konvertorech úrovni TTL <=> RS-232 a má ochranu proti ESD výbojům. Kromě něj budete potřebovat:
- 16-pinovou patici pro integráč (abyste měli možnost jej vyměnit)
- několik keramických SMD kondiků 0,1…1uF
- kousek zkušební desky
- dostatečně tenký (špičkový) hrot, třeba od multimetru
- USB konektor typu A
- konektor D-Sub 9 na kabel, "samec"
- vodiče.
Schéma:
Jak vidíte, je to jednoduché. Já jsem si ani desku neleptal:
Ještě par slov o pořadí zapojeni převodníku, které se musí striktně dodržovat:
- Vypnout napájení konzoli a PC (také doporučuji vytáhnout je ze zásuvek)
- Zapojit převodník do COM-portu PC
- Zapojit převodník do USB-konektoru konzolí
- Zapnout napájení konzoli a PC.
Proč? Mrkněte na napájecí kabel a zástrčku adaptéru konzoli:
Jojo, protože tento zdroj (mimochodem, pulzní) nemá uzemnění, jeho sekundární okruh se může nacházet pod potenciálem až 100V, což může být smrtelný pro COM-port, takže ještě jednou připomínám o dodržovaní pořadí připojeni převodníku pro vyrovnávaní potenciálů konzoli a PC!
Hotový konvertor se dá ověřit třeba takto:
- stáhněte si a nainstalujte program Realterm
- připojte převodník do COM a USB portů na vašem počítači
- spusťte Realterm
- na kartě "Port" zvolte port, ke kterému je převodník připojen
- klepněte na tlačítko "Open", čímž uvedete ji do aktivního stavu
- pokud přes obrazovku začnou běžet žluté chaotické symboly (pokud ne, zkuste se sondy dotknout prstem) – převodník je funkční:
Ale i v případě, že znaky neběží nepřetržité, můžete zkusit použit převodník pro jeho zamýšlený účel, v případě jeho nesprávné činnosti určitě to poznáte.
Hodně úspěchů!